Páginas

jueves, 4 de noviembre de 2010

Quin arquebisbat et correspon?

Catalunya està dividida en dues províncies eclesiàstiques: la de Barcelona i la de Tarragona. Una província eclesiàstica és una agrupació de diòcesis de l’Església catòlica. Consta d'una arxidiòcesi metropolitana i de cert nombre de diòcesis, conegudes com a les seves sufragànies. En aquest sentit, l'arquebisbe de la metròpoli és el metropolità de la província eclesiàstica.
1.      La província eclesiàstica de Barcelona està encapçalada per l’Arquebisbat de Barcelona, el qual té autoritat metropolitana sobre els següents bisbats:
-         Bisbat de Terrassa.
2.      La província eclesiàstica de Tarragona està encapçalada per l’Arquebisbat de Tarragona, el qual té autoritat metropolitana sobre els següents bisbats:
-         Bisbat de Girona.
-         Bisbat de Lleida.
-         Bisbat de Solsona.
-         Bisbat de Tortosa.
-         Bisbat de Vic.
-         Bisbat d’Urgell.
Segons en quina localitat resideixis, hauràs de fer arribar la teva declaració a algun punt de recollida de Barcelona o bé a algun punt de recollida de Tarragona. Per saber en quina província eclesiàstica resideixes fes servir aquest buscador. Si vius a Catalunya, la teva diòcesi ha d’estar llistada aquí al damunt. [Per exemple, si escrius Localitat: Figueres i Província: Girona; el buscador et dirà: Diòcesi: Girona. Com veus en el llistat d’aquí al damunt, això significa que et toca l’Arquebisbat de Tarragona. Ja... quines coses.]
Vet aquí un mapa de les dues arxidiòcesis i dels bisbats que les conformen. Fixeu-vos en la llegenda de colors, la província eclesiàstica de Barcelona abasta un territori similar a la Regió Metropolitana de BCN, la resta ho controla l’Arquebisbat de Tarragona.


10 comentarios:

  1. Jo sóc nascut a Pamplona, on em van batejar... hauria d'apostatar a BCN, on visc des de fa 17 anys, o a Pamplona?

    ResponderEliminar
  2. A mi em passa igual, soc batejat a Jaen, però fa 34 anys que visc a Badalona on he d'apostatar?

    ResponderEliminar
  3. Hola !!

    Mira quin Arquebisbat et toca (Barcelona o Tarragona), pel lloc on estàs empadronat/da (no per on et van batejar, ni res semblant, només has de mirar a quina diòcesi pertany el municipi on estàs EMPADRONAT/ADA, i veure a quin arquebisbat es correspon)

    Fins aviat!

    ResponderEliminar
  4. Hola!
    Estic batejat a l'església "Sant Ramón Nonat", de Collblanc (l'Hospitalet de Llobregat-Barcelona-) Cóm ho hauria de fer per apostatar?
    Moltes gracies!!
    Biel,-

    ResponderEliminar
  5. Hola, noc puc baixar el formulari!!! sabeu ón el puc trobar ?

    ResponderEliminar
  6. Jo visc a l´estranger i per tant no estic empadronada a cap municipi. Alguna idea de com ho puc fer?

    ResponderEliminar
  7. Como en catalá no me manejo y en euskara os monto un lío, sintiéndolo mucho tengo que preguntarlo en la lengua del "Imperio":
    ¿esta iniciativa se limita a Catalunya o es extensiva a otras zonas del Estado?; es decir ¿puedo sumarme desde mi Gasteiz nata y en la que resido?
    Ah!, y enhorabuena por la iniciativa, que ya hacía falta

    ResponderEliminar
  8. hola! tinc un petit problema, jo soc de valència i estic mirant a les pagines web d'apostatar en valència i no puc averiguar el Obispado/Arzobispado, de valència...

    ResponderEliminar
  9. En el seu dia vaig anar a una de les vostres xerrades i em vaig adormir. He reprès els papers i tot i que individualment és molt complicat que accedeixin a la apostasia, em podeu dir on he de enviar la documentació o si tornareu a fer un altre partida?

    ResponderEliminar
  10. Si un bisbe com el Novell renuncia al càrrec, a quin Bisbat tocarà anar a negociar, i quins terminis hi han perquè ocupi un altre el seu lloc ?

    ResponderEliminar